III.11z Ćwiczenia polisensoryczne w pracy z uczniami klas 0 oraz I-III mającymi trudności z zapamiętaniem liter p, b, g, d (e-learning) Podsumowanie: Element pracy terapeutycznej uczniem z ryzyka dysleksji, z niepełnosprawnością intelektualną lub profilaktyki trudności u początkujących uczniów w ramach codziennych zajęć Problematyka:
Kurs jest przeznaczony dla nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz klas I-III, którzy chcą zapobiec trudnościom w nauce liter - lub u swoich uczniów już te trudności zauważyli. Materiał dotyczy trudności z rozróżnianiem liter podobnych kształtem, jednak położonych inaczej w przestrzeni. Dzieci, które mają deficyty funkcji wzrokowych i przestrzennych często mylą te litery podczas rozpoznawania i odtwarzania. Dlatego wskazane jest poświęcenie dłuższego czasu na naukę, a także włączenie poznawania polisensorycznego. Do utrwalania liter w skuteczny i ciekawy dla dziecka sposób autorka kursu proponuje książkę: ćwiczenia prof. Marty Bogdanowicz „Trudne litery", które uczestnicy otrzymają pocztą w cenie szkolenia.
Adresaci:nauczyciele szkoły podstawowej, nauczyciele przedszkola Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:4 Forma zaliczenia:przygotowanie własnego ćwiczenia Cena kursu internetowego:64 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:5 dni roboczych od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu. Prowadzący: mgr Marta Zaręba - pedagog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym (specjalności: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, oligofrenopedagogika, logopedia), pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej, doświadczona animatorka grup dziecięcych i młodzieżowych; prowadzi również własny gabinet pedagogiczno-logopedyczny Uwagi:Ćwiczenia M. Bogdanowicz "Trudne litery" wysyłamy do uczestników listem poleconym priorytetowym w ciągu 1-5 dni roboczych od wpłynięcia opłaty. SPIS TREŚCI 1. Podstawy wiedzy o analizatorze wzrokowym i kinestetyczno-ruchowym 2. Znaczenie analizatorów w procesach czytania i pisania 3. Aspekty percepcji wzrokowej 4. Ćwiczenia wykorzystujące uczenie się polisensoryczne, wspomagające uczenie się liter o podobnym wyglądzie, lecz innym ułożeniu w przestrzeni (b, d, g, p). 4.1. Litery drukowane małe 4.2. Litery drukowane wielkie i małe 4.3. Litery pisane
(1-3: materiały online, 4: książka)
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Bardzo praktyczna książka, którą w całości wykorzystam. Szybka realizacja. Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.ZAMAWIAM |