III.14z Jak wspomagać rozwój percepcyjno-motoryczny starszych uczniów, którzy z powodu deficytów funkcji wzrokowych doświadczają trudności w nauce i obniżenia komfortu życia? Ćwiczenia usprawniające funkcje analizatora wzrokowego (e-learning) Podsumowanie: Ćwiczenia dla młodzieży i dorosłych Problematyka:
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli i pedagogów, którzy pracują ze starszymi uczniami klas szkoły podstawowej lub uczniami szkół średnich mającymi deficyty w zakresie funkcji wzrokowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej. Nieprawidłowy rozwój tych funkcji często stanowi przyczynę trudności szkolnych m.in. w pisaniu, czytaniu nauce matematyki, techniki, korzystaniu z różnego rodzaju schematów, tabel, wykresów.
W skład materiałów szkoleniowych wchodzi wprowadzenie online oraz książka Alicji Małasiewicz „Trenuj wzrok. Ćwiczenia dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i licealistów z zaburzoną percepcją wzrokową” (Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2018). Ćwiczenia zawarte w książce usprawniają wymienione wyżej funkcje, służą także rozwijaniu koncentracji uwagi. Podręcznik zawiera gotowe karty pracy dla ucznia do wykorzystania na zajęciach indywidualnych oraz grupowych z młodzieżą. Z ćwiczeń mogą korzystać nie tylko nauczyciele i pedagodzy, lecz również rodzice do pracy z własnymi dziećmi czy sami uczniowie, którzy chcą pracować nad swoimi problemami. Książka może też Państwa zainspirować do tworzenia własnych ćwiczeń rozwijających funkcje wzrokowe. Adresaci:pedagodzy, nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nauczyciele klas I-III Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:4 Forma zaliczenia:opracowanie własnego ćwiczenia Cena kursu internetowego:69 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:5 dni roboczych od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu. Prowadzący: mgr Marta Zaręba - pedagog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym (specjalności: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, oligofrenopedagogika, logopedia), pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej, doświadczona animatorka grup dziecięcych i młodzieżowych; prowadzi również własny gabinet pedagogiczno-logopedyczny Uwagi:
Podręcznik do szkolenia wysyłamy listem poleconym priorytetowym w ciągu 1-3 dni roboczych od wpłynięcia opłaty za szkolenie.
SPIS TREŚCI 1. Wybrane informacje o percepcji wzrokowej. 2. Propozycje publikacji i pomocy do wykorzystania w terapii funkcji wzrokowych u starszych uczniów. 2. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, orientację przestrzenną, koordynację wzrokowo-ruchową i koncentrację uwagi.
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Przystępny sposób prezentacji materiałów szkoleniowych. Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.ZAMAWIAM |