II.13 Jak uczyć sztuki bycia sobą i komunikacji z innymi. Trening asertywności w pracy nauczyciela i pedagoga (e-learning) Podsumowanie:
Materiały do psychoedukacji uczniów w ramach lekcji wychowawczych, warsztatów pedagogicznych itp. Esencja wiadomości, zestaw ćwiczeń, karty pracy.
Problematyka:
Asertywność jest niezwykle cenną umiejętnością korzystania z własnych praw w sposób nie naruszający praw innych, komunikowania się w sposób jasny i uczciwy, nawiązywania zdrowych relacji interpersonalnych opartych na obustronnym szacunku, unikania agresji. Odpowiednio prowadzony trening tej umiejętności prowadzi do korzystnych efektów wychowawczych i przygotowuje młodych ludzi do skutecznego radzenia sobie z zadaniami życia społecznego. Szkolenie prezentuje najistotniejsze informacje o asertywności w formie gotowej do podania uczniom oraz zróżnicowany zestaw ćwiczeń kształtujących umiejętności asertywnego zachowania: wyrażania własnego zdania, odmawiania, proszenia itp. Zawiera także gotowe karty pracy dla uczestników zajęć.
Adresaci:wychowawcy klas, psychologowie, pedagodzy, nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nauczyciele klas I-III Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:5 Forma zaliczenia:przygotowanie scenariusza zajęć Cena kursu internetowego:49 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:2 dni robocze od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu. Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej) Uwagi:
Autorką materiałów szkoleniowych jest mgr Joanna Pietrzak, pedagog, specjalista poradnictwa, animatorka grup dziecięcych.
Materiały można również wykorzystać w pracy z osobami dorosłymi, np. podczas warsztatów dla rodziców. SPIS TREŚCI
1. Definicje asertywności.
2. Niewerbalne i werbalne komponenty komunikacji asertywnej.
3. Style zachowań: asertywny, nieasertywny, agresywny.
4. Asertywna krytyka, prośba, odmowa.
5. Trening zachowań asertywnych - ćwiczenia, karty pracy.
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Podobało mi się, że mogłam realizować kurs w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.ZAMAWIAM |