IV.6 Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w nauczaniu, wychowaniu i terapii. Podstawy teoretyczne: ćwiczenia, zasady planowania i prowadzenia zajęć (e-learning) Podsumowanie: Instrukcje do ponad 250 ćwiczeń, propozycje opracowywania pojedynczych zajęć oraz ich planowania w cyklu rocznym z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Problematyka: Szkolenie powstało z myślą przede wszystkim o osobach początkujących, które chcą poznać podstawy Metody Ruchu Rozwijającego i w przyszłości zacząć wykorzystywać ją w ramach prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub terapeutycznych. Uczestnicy zaznajomią się z ponad 250 ćwiczeniami oraz opanują zasady planowania zajęć. Będą mogli także obejrzeć filmy ukazujące wykorzystanie metody do pracy z dziećmi w różnym wieku (zarówno prawidłowo się rozwijającymi, jak i z zaburzeniami rozwojowymi) oraz z młodzieżą niepełnosprawną umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Spopularyzowana w Polsce przez prof. Martę Bogdanowicz Metoda Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne znajduje szerokie zastosowania w terapii i stymulowaniu rozwoju psychospołecznego najmłodszych, a także w nauczaniu. Ćwiczenia prowadzone tą metodą mają na celu stworzyć dziecku okazję do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, odczucia własnej siły i sprawności, budowania pozytywnej samooceny. Stwarzają także możliwość bliskiego kontaktu fizycznego i emocjonalnego z drugim człowiekiem - zarówno dorosłym, jak i dzieckiem - co jest nieocenione dla rozwoju społecznego i emocjonalnego, a także pomaga opanowywać niezbędne w życiu umiejętności społeczne.
Zajęcia MRR mogą być prowadzone zarówno w formie grupowej, jak i indywidualnej. Nie są konieczne żadne urządzenia lub pomoce do ćwiczeń, choć można wykorzystać koce czy chusty animacyjne dla urozmaicenia zajęć lub gdy pracujemy z dziećmi w znacznym stopniu niepełnosprawnymi ruchowo. Mimo że RR najkorzystniej jest prowadzić w grupie, w której każdemu dziecku towarzyszy dorosły, ze skarbnicy ćwiczeń można wybrać liczne propozycje możliwe do wykonania w parach lub grupie składającej się z samych dzieci. Sprawia to, że ćwiczenia RR można wykorzystać nie tylko podczas specjalnych zajęć, lecz także wplatać je w codzienną pracę z grupą w przedszkolu, szkole, na kolonii letniej itp. Ich znajomość przyda się każdej osobie pracującej z dziećmi. Adresaci:psychologowie, pedagodzy, nauczyciele szkoły podstawowej, nauczyciele przedszkola Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:8 Forma zaliczenia:test wiadomości Cena kursu internetowego:109 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:3 dni robocze od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu. Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej) Uwagi:
Szkolenie ma charakter teoretyczny, opiera się na podręczniku autorstwa prof. Marty Bogdanowicz i Dariusza Okrzesika "Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne" (Wydawnictwo Harmonia 2016). Książka wliczona jest w cenę szkolenia, wysyłamy ją do uczestników w ciągu 1-5 dni roboczych od wpłynięcia opłaty za szkolenie, listem poleconym priorytetowym.
Z powodu wyczerpania nakładu podręcznika kurs jest zawieszony
SPIS TREŚCI 1. Wprowadzenie do Metody Ruchu Rozwijającego (MRR) 1.1. Rodzaje ruchu 1.2 Struktura zajęć 1.2.1. Ćwiczenia - relacje 1.2.2. Dynamika relacji 2. Propozycje ćwiczeń do zajęć opartych na MRR 2.1. Ćwiczenia kształtujące świadomość osoby, schematu ciała i przestrzeni 2.2. Ćwiczenia oparte na relacji "z" (relacji opiekuńczej) 2.3. Ćwiczenia oparte na relacji "przeciwko" (relacji mocy i energii) 2.4. Ćwiczenia oparte na relacji "razem" (partnerskiej) 3. Propozycje zabaw z rekwizytem 3.1. Zabawy z kocem 3.2. Zabawy z chustą 3.2.1. Zabawy na początek spotkania 3.2.2. Zabawy w pozycji stojącej 3.2.3. Zabawy w pozycji siedzącej 3.2.4. Zabawy w pozycji leżącej 3.2.5. Zbawy w odgrywanie ról 3.2.6. Zabawy z chustą i piłką 3.2.7. Zabawy z "tunelem" 3.2.8. Zabawy na zakończenie spotkania 4. Propozycje ćwiczeń rozwijających relacje społeczne i ułatwiające relaksację 4.1. Dziecięce masażyki 4.2. Kołysanki 5. Planowanie i organizacja zajęć prowadzonych MRR 5.1. Roczny program zajęć 5.1.1. Cele i zadania do realizacji 5.1.2. Forma zajęć 5.1.3. Organizacja zajęć i dobór ich uczestników 5.1.4. Korzystanie z przyborów do zabawy oraz wykorzystywanie muzyki 5.1.5. Dostosowywanie zajęć do indywidualnych potrzeb dzieci 5.2. Planowanie poszczególnych zajęć 5.2.1. Schemat scenariusza zajęć 5.2.2. Planowanie scenariusza zajęć 5.2.3. Uwagi do planowania i realizacji niektórych etapów zajęć 5.2.4. Forma zapisu ćwiczeń 5.2.5. Problem bezpieczeństwa dzieci podczas zajęć 5.2.6. Współpraca z rodzicami 5.3. Potrzeba ewaluacji zajęć 5.4. Przykładowe scenariusze zajęć Aneks: Filmy z realizacji zajęć MRR w różnego typu placówkach oświatowych (źródło: serwis YouTube.pl)
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?brdzo szybka wysyłka książki, test Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.Zadaj pytaniePOWIADOM O DOSTĘPNOŚCI |