III.5 Dyskalkulia: przyczyny i objawy specyficznych trudności w uczeniu się matematyki (e-learning)
Podsumowanie: Co to jest dyskalkulia i jak się objawia? Kiedy trudności w matematyce możemy nazwać dyskalkulią?
Adresaci:psychologowie, pedagodzy, nauczyciele matematyki, nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nauczyciele klas I-III, nauczyciele przedszkola
Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:8
Forma zaliczenia:Test wiadomości
Cena kursu internetowego:79 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:1 dzień roboczy od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu.
Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej)
Uwagi:
Program kursu:
1.Definicje trudności w uczeniu się matematyki
2.Kryteria diagnostyczne zaburzeń w uczeniu się matemetyki wg DSM-IV i ICD-10
3.Współwystępowanie trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu
4.Objawy zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych
U dzieci z współwystępującymi trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu
U niedyslektycznych dzieci z trudnościami w matematyce
5.Koncepcja E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
Problem gotowości do uczenia się matematyki na sposób szkolny
Prawidłowości rozwoju dziecięcego liczenia
Teoria operacyjnego myślenia
J. Brunera teoria rozwoju poznawczego – reprezentacje enaktywne, ikoniczne i symboliczne
Zdolność do swobodnego posługiwania się reprezentacjami ikonicznymi i symbolicznymi podstawą uczenia się matematyki w warunkach szkolnych
Konsekwencje rozpoczynania nauki matematyki w szkole bez należytych kompetencji intelektualnych
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Możliwość dostosowania tempa kursu do własnych preferencji i możliwości.
Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.
Po raz pierwszy korzystam z metody e-learningowej, jestem zachwycona formą przekazu wiadomości, materiałami do nauki, o elastycznym czasie uczestnictwa w kursie nie wspominam, bo to oczywiste. Kurs na 5+. Dla mnie rewelacja! Zobacz więcej opinii ›