I.6a Uczeń z nadpobudliwością psychoruchową: dostosowanie wymagań, kierowanie zachowaniem, terapia, psychoedukacja rodziców (e-learning) Podsumowanie: Niezbędnik dla nauczycieli szkół podstawowych Problematyka: Statystycznie w każdej klasie może znaleźć się co najmniej jeden uczeń z nadpobudliwością psychoruchową. Dzieci nadpobudliwe stanowią dla nieprzygotowanych do pracy z nimi nauczycieli duże wyzwanie - zarówno w aspekcie skutecznego ich nauczania, jak i opanowania trudnych zachowań, nierzadko zakłócających funkcjonowanie klasy. Dlatego warto wzbogacić swój warsztat o wiedzę i techniki pozwalające na efektywną pracę z uczniami z ADHD. Szkolenie I.6a pozwoli nauczycielom opanować najważniejsze sposoby: - dostosowania metod pracy i wymagań edukacyjnych, - właściwej komunikacji z dzieckiem nadpobudliwym, - wykorzystywania technik terapii behawioralnej do kształtowania u uczniów właściwych zachowań (przydatne w pracy z wszystkimi dziećmi, nie tylko z ADHD).
Pierwsza część kursu przedstawia "w pigułce" wiedzę psychologiczną i medyczną o nadpobudliwości psychoruchowej i jej diagnozie. Po jej ukończeniu uczestnik będzie znał symptomy zaburzenia i rozumiał szczególne potrzeby dziecka nadpobudliwego. Pozna także możliwości terapii i będzie wiedział, kiedy należy skierować dziecko do specjalisty. Część druga informuje o sposobach organizacji pracy i rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka w szkole i w domu. Informacje w niej przekazane będą bardzo pomocne nauczycielom i rodzicom. Część trzecia obejmuje scenariusze warsztatów, jak również cyklu zajęć terapeutycznych dla grupy dzieci z ADHD (wraz z rodzicami). Pomysły w niej zawarte mogą także być wykorzystane przez nauczycieli w ramach codziennych zajęć dydaktycznych. Adresaci:nauczyciele klas I-III Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:7 Forma zaliczenia:test wiadomości Cena kursu internetowego:59 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:2 dni robocze od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu. Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej) Uwagi: Szkolenie oparte jest na podręczniku: K. Chrąściel "Dziecko z ADHD w młodszym wieku szkolnym. Poradnik i scenariusze spotkań terapeutycznych" (Wydawnictwo Harmonia). Książkę uczestnicy otrzymują pocztą w cenie szkolenia. Wysyłamy ją listem poleconym priorytetowym w ciągu 1-5 dni roboczych od wpłynięcia opłaty za kurs. SPIS TREŚCI 1. Podstawy wiedzy psychologicznej i medycznej o nadpobudliwości psychoruchowej i ADHD 1.1. Terminologia, objawy, dynamika rozwojowa symptomów 1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej 1.3. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej 1.4. Powikłania nieleczonej nadpobudliwości 1.5. Możliwości terapii 2. Jak tworzyć sprzyjające dziecku nadpobudliwemu warunki w klasie i w domu 2.1. Wspomaganie dziecka w skupianiu uwagi 2.2. Organizowanie nauki w domu 2.3. Radzenie sobie z problematycznymi zachowaniami u dzieci nadpobudliwych 2.3.1. Ustalanie zasad i kontrakt 2.3.2. Wdrażanie stałego porządku dnia 2.3.3. Ograniczanie zachowań niewłaściwych i kształtowanie właściwych poprzez naturalne konsekwencje oraz wzmocnienia pozytywne (pochwały, nagrody) 2.4. Organizacja przestrzeni i optymalne miejsce w sali lekcyjnej 2.5. Sposoby skutecznego wydawania poleceń i komunikacji z dzieckiem nadpobudliwym 2.6. Korygowanie i kompensowanie deficytów rozwojowych w celu podniesienia efektywności pracy na lekcji 2.7 Dostosowanie wymagań edukacyjnych 2.8. Radzenie sobie z nadmiarem aktywności dziecka nadpobudliwego psychoruchowo 2.9. Jak wygaszać nieprawidłowe zachowania dowartościowując ucznia nadpobudliwego 3. Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych i terapeutycznych dla dzieci z ADHD i ich opiekunów 3.1. Zajęcia warsztatowe z rodzicami (1 scenariusz). 3.2. Zajęcia warsztatowe z nauczycielami (1 scenariusz) 3.3. Zajęcia terapeutyczne z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w młodszym wieku szkolnym (cykl 7 scenariuszy).
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?bazowanie na książce Pani Katarzyny Chrąściel Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.Zadaj pytaniePOWIADOM O DOSTĘPNOŚCI |