0 zł
Zarejestruj się
Zapomniane hasło lub login?
IKN: Katalog szkoleń

Szkolenie internetowe dla nauczycieli i rodziców: IV.3-1 Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę?

Jesteś tutaj

SZKOLENIA INTERNETOWE (E-LEARNING)

Kategoria: IV. Kompetencje terapeutyczne nauczyciela i pedagoga

IV.3-1 Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę? (e-learning)

Podsumowanie: Kurs uczy technik skutecznych w radzeniu sobie z różnego rodzaju trudnymi zachowaniami uczniów oraz w kształtowaniu zachowań korzystnych. Szczególnie polecany opiekunom dzieci z ADHD i zaburzeniami zachowania.

Problematyka:

Podczas szkolenia uczestnicy nabędą umiejętność samodzielnego planowania programów zmiany zachowania dzieci z wykorzystaniem oddziaływań pozytywnych: różnego rodzaju wzmocnień, w tym systematycznej uwagi i aprobaty. Materiały szkoleniowe zawierają liczne studia przypadków, konkretne pomysły do zastosowania przez uczestników oraz ciekawe ćwiczenia utrwalające, które pomogą lepiej opanować poszczególne techniki przed przystąpieniem do opracowania i wdrażania własnych programów terapeutycznych.

Adresaci:studenci, rodzice, psychologowie, pedagodzy, nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nauczyciele szkół podstawowych, nauczyciele przedszkola

Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:20

Forma zaliczenia:opracowanie własnego programu kształtowania zachowań, jego przeprowadzenie i sporządzenie raportu

Cena kursu internetowego:99 zł

Najkrótszy możliwy termin ukończenia:16 dni roboczych od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu.

Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog, nauczyciel akademicki; specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach poradni psychologiczno-pedagogicznej)

Uwagi: Zapisy na szkolenie do 31.03.2018. Od 1 kwietnia kurs dostępny tylko dla zapisanych wcześniej uczestników.


SPIS TREŚCI

1.Wzmocnienie a kara

1.1. Definicje

1.2. Typy wzmocnień

1.3. Problem niskiej skuteczności kary jako techniki modyfikacji zachowania

2. Zasady skutecznego stosowania wzmocnień

3.Rodzaje wzmocnień

3.1. Wzmocnienia rzeczowe

3.2. Przywileje i aktywności

3.3. Wzmocnienia społeczne

3.4. Wzmocnienia symboliczne

3.5. Przykłady czynników wzmacniających do wykorzystania w praktyce

4. Jak dobrać odpowiednie wzmocnienie? Konstruowanie programu interwencji

5. Metody rejestracji zachowania
6. Stosowanie systematycznej uwagi i aprobaty

6.1. Przykłady wzmocnień polegających na systematycznej uwadze i aprobacie

6.2. Ćwiczenia doskonalące systematyczną uwagę

6.3. Wybór rodzaju uwagi i aprobaty

6.4. Kiedy i jak długo stosować uwagę i aprobatę?

6.5. Co zrobić, gdy zachowanie celowe pojawia się bardzo rzadko lub wcale?

7. Utrwalanie zachowania

8. Potencjalne problemy, o których nie należy zapominać

9. Ocena wyników programu modyfikacji zachowania


Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?dobry kontakt z osobą prowadzącą

 
 


Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.
  • Zadaj pytanie
  • POWIADOM O DOSTĘPNOŚCI


    Średnia ocena kursu: 9.51/10

    automatycznie wyliczana z anonimowych ankiet wypełnianych przez uczestników szkolenia


    Cena: 99 zł

    w tym m.in. 2 miesiące dostepu, nielimitowane konsultacje z prowadzącym oraz wysyłka pocztą zaświadczenia o ukończeniu



    Pomiń KATALOG SZKOLEŃ

    KATALOG SZKOLEŃ

    Po raz pierwszy korzystam z metody e-learningowej, jestem zachwycona formą przekazu wiadomości, materiałami do nauki, o elastycznym czasie uczestnictwa w kursie nie wspominam, bo to oczywiste. Kurs na 5+. Dla mnie rewelacja! Zobacz więcej opinii ›