I.9a Jak pomóc nieśmiałemu dziecku w przedszkolu i szkole podstawowej (e-learning) Podsumowanie: Kurs prezentuje szereg sposobów wspierania nieśmiałych dzieci w wieku 4-10 lat oraz wyjaśnia przyczyny nieśmiałości.
Problematyka: Podstawowe problemy nieśmiałego dziecka to lęk przed nowymi sytuacjami społecznymi i nieznanymi osobami, trudności z wyrażaniem emocji i często brak pewnych umiejętności społecznych. Szkolenie pokazuje nauczycielom i rodzicom sposoby pomocy w tych trzech obszarach dziecku w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: pomysły na aktywności, które można organizować w grupie rówieśników oraz indywidualną pracę opartą na rozmowie i różnego rodzaju zadaniach zwiększających kompetencje społeczne i podnoszących samoocenę małego człowieka. Pozwala także dokładnie poznać i zrozumieć mechanizmy psychologiczne odpowiedzialne za powstawanie lęku społecznego oraz jego zmniejszanie w wyniku różnego rodzaju oddziaływań terapeutycznych. Adresaci:studenci, rodzice, wychowawcy klas, psychologowie, pedagodzy, nauczyciele klas I-III, nauczyciele szkoły podstawowej, nauczyciele przedszkola Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:8 Forma zaliczenia:test wiadomości Cena kursu internetowego:59 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:1 dzień roboczy od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu. Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej) SPIS TREŚCI 1. Rodzaje i objawy nieśmiałości
2. Przyczyny nieśmiałości
2.1. Genetyczne przyczyny nieśmiałości
2.2. Uczenie się - warunkowanie klasyczne
2.3. Uczenie się - warunkowanie instrumentalne
2.4. Uczenie się przez obserwację
2.5, Przekonania co do własnej osoby
3. Psychospołeczne skutki nieśmiałości
4. Jak pomóc dziecku poradzić sobie z nieśmiałością?
4.1. Ogólne zasady
4.2. Zmiana nierealistycznych przekonań co do własnej osoby
4.3. Kształtowanie umiejętności społecznych
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Swoboda w zgłębianiu wiedzy. Test zaliczeniowy. Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.Zadaj pytaniePOWIADOM O DOSTĘPNOŚCI |