IV.9 Terapia sztuką w praktyce pedagogicznej (e-learning)
Podsumowanie: Kompendium wiedzy o arteterapii, muzykoterapii i biblioterapii oraz liczne pomysły na wykorzystanie ich elementów w zajęciach z dziećmi, w tym ponad 200 gotowych scenariuszy.
Problematyka:
Materiały szkoleniowe prezentują wiadomości na temat terapii sztuką (zakres wiedzy jest tożsamy z treścią kursu IV.10). Obejmują także obszerną i stale rozbudowywaną bazę scenariuszy z zakresu biblioterapii, plastykoterapii oraz elementów muzykoterapii, składającą się z propozycji przygotowanych przez uczestników kursu. Osoby, których prace zamieszczono w bazie, otrzymują dodatkowe zaświadczenie o współtworzeniu materiałów dydaktycznych.
Adresaci:wychowawcy klas, psychologowie, pedagodzy, bibliotekarze, nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nauczyciele klas I-III, nauczyciele przedszkola
Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:22
Forma zaliczenia:Przygotowanie trzech scenariuszy zajęć dla konkretnej grupy
Cena kursu internetowego:99 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:14 dni roboczych od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu.
Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej)
Uwagi: Autorzy najlepszych prac zaliczeniowych mają możliwość zamieszczenia ich w materiałach do kursu i bezpłatnego otrzymania dodatkowego zaświadczenia potwierdzającego publikację.
SPIS TREŚCI
1. Podstawowe informacje o terapii sztuką (arteterapii)
1.1. Terapia za pomocą sztuk plastycznych
1.2. Biblioterapia
1.3. Choreoterapia
1.4. Terapia teatrem
1.5. Muzykoterapia
1.7. Korzyści płynące z arteterapii dla rozwoju dziecka
2. Biblioterapia
2.1. Rodzaje biblioterapii
2.2. Mechanizmy skuteczności biblioterapii
2.3. Biblioterapia w szkole
2.5. Cele biblioterapii wychowawczej
2.6. Wykorzystanie gotowych scenariuszy i tworzenie własnych
2.8. Przykłady scenariuszy biblioterapeutycznych
3. Plastykoterapia
3.1. Rozwojowe prawidłowości ekspresji przez sztukę
3.2. Rola rysunku w diagnozie
3.3. Korzyści terapeutyczne z wykorzystania rysunku
3.4. Rysunek a inne formy sztuki w terapii
3.5. Grupowa i indywidualna terapia sztukami plastycznymi
3.6. Przykłady ćwiczeń plastykoterapeutycznych
4. Muzykoterapia
4.1. Ogólne problemy muzykoterapii
4.2. Muzykoterapia dziecięca
4.3. Muzykoprofilaktyka
5. Baza scenariuszy zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, przygotowanych przez uczestników szkolenia w ramach pracy zaliczeniowej
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Nauka w domu, oszczędność czasu. Z treści zawartych w kursie najbardziej interesująca dla mnie była muzykoterapia (ze względu na specyfike mojej pracy). Fantastycznie się sprawdza w pracy z małymi pacjentami.
Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.
Po raz pierwszy korzystam z metody e-learningowej, jestem zachwycona formą przekazu wiadomości, materiałami do nauki, o elastycznym czasie uczestnictwa w kursie nie wspominam, bo to oczywiste. Kurs na 5+. Dla mnie rewelacja! Zobacz więcej opinii ›