I.8 Jak pomóc nieśmiałemu nastolatkowi (e-learning) Podsumowanie: Kurs pomaga prowadzić psychoedukację nastolatków w zakresie radzenia sobie z własną nieśmiałością, wyjaśnia także jej psychologiczne przyczyny. Problematyka: Uczestnicy poznają zasady i mechanizmy skuteczności terapii poznawczo-behawioralnej problemów dotykających nieśmiałe osoby: lęku przed kontaktami społecznymi, trudności w ekspresji emocji, zaniżonej samooceny. Szkolenie prezentuje także program samopomocy dla nieśmiałych nastolatków, który można zaprezentować młodzieży podczas zajęć psychoedukacyjnych np.w ramach lekcji wychowawczej lub grupy wsparcia. Adresaci:wychowawcy klas, psychologowie, pedagodzy, nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:16 Forma zaliczenia:analiza przypadku/ przygotowanie materiałów dydaktycznych, test wiadomości Cena kursu internetowego:99 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:2 dni robocze od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu. Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej) SPIS TREŚCI 1. Objawy i rodzaje nieśmiałości. 2. Przyczyny i skutki nieśmiałości. 2.1. Genetyczne przyczyny nieśmiałości. 2.2. Rola mechanizmów uczenia się (warunkowanie klasyczne i instrumentalne, uczenie się poznawcze) w powstawaniu i wzmacnianiu objawów nieśmiałości. 3. Komplikacje nieśmiałości - problemy psychologiczne i społeczne osób nieśmiałych. 4. Udzielanie wsparcia nieśmiałemu nastolatkowi. 4.1. Ogólne zasady postępowania wychowawczego i terapeutycznego. 4.2. Trening umiejętności społecznych. 4.3. Poznawczo-behawioralna autoterapia nieśmiałości - jak nauczyć młodzież samodzielnie panować nad swoimi problemami. 4.4. Bank ćwiczeń grupowych i indywidualnych do wykorzystania podczas zajęć.
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Bardzo wartościowe wprowadzenie teoretyczne, praktyczne wskazówki jak pracować Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.Zadaj pytaniePOWIADOM O DOSTĘPNOŚCI |