III.2 Diagnoza i profilaktyka ryzyka dysleksji (e-learning)
Podsumowanie: Kurs uczy posługiwania się Skalą Ryzyka Dysleksji Marty Bogdanowicz oraz planowania pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dziećmi zagrożonymi dysleksją w wieku wczesnoszkolnym.
Problematyka:
Program szkolenia:
I.Czym jest dysleksja?
1.Definicja dysleksji
2.Etiologia dysleksji
2.1. Koncepcje biologiczne
2.2. Koncepcje psychologiczne
3.Deficyty rozwojowe leżące u podstaw dysleksji i ich objawy
3.4. Zaburzenia procesu lateralizacji i orientacji przestrzennej
II.Ryzyko dysleksji
4.Definicja
5.Objawy ryzyka dysleksji w różnych okresach rozwojowych dziecka
5.1 Wiek niemowlęcy
5.2 Wiek poniemowlęcy
5.3 Wiek przedszkolny
5.4 Klasa 0
5.5 Wiek szkolny (klasy I-III)
6.Diagnoza przesiewowa zagrożenia dysleksją. Skala Ryzyka Dysleksji - procedura badania, interpretacja i wykorzystanie wyników (teoria i ćwiczenia praktyczne).
III.Ćwiczenia wspomagające rozwój percepcyjno-motoryczny u dzieci ryzyka dysleksji
7.Rozwijanie percepcji słuchowej
8.Rozwijanie percepcji wzrokowej
9.Rozwijanie sprawności manualnej
Adresaci:psychologowie, pedagodzy, nauczyciele szkoły podstawowej, nauczyciele przedszkola
Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:14
Forma zaliczenia:Przeprowadzenie badania i interpretacja wyników
Cena kursu internetowego:99 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:6 dni roboczych od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu.
Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej)
Uwagi:
W cenę szkolenia wliczona jest książka Marty Bogdanowicz "Ryzyko dysleksji, dysgrafii i dysortografii. Skala Ryzyka Dysleksji wraz z normami dla klas I i II", którą wysyłamy pocztą w ciągu 1-3 dni roboczych od wpłynięcia płatności.
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Dzięki zadaniu zaliczeniowemu nauczyłam się badać skalą ryzyka dysleksji - przećwiczyłam badanie, skonsultowałam wnioski z prowadzącą i wiem teraz, że dobrze wszystko robię.
Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.
Po raz pierwszy korzystam z metody e-learningowej, jestem zachwycona formą przekazu wiadomości, materiałami do nauki, o elastycznym czasie uczestnictwa w kursie nie wspominam, bo to oczywiste. Kurs na 5+. Dla mnie rewelacja! Zobacz więcej opinii ›