IV.5 Biblioterapia wychowawcza dzieci i młodzieży (e-learning)
Podsumowanie: Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły? Kurs uczy tworzenia scenariuszy, uczestnicy otrzymują ponadto dostęp do stale rozwijanej bazy pomysłów powstających w ramach szkolenia.
Problematyka: 1. Podstawowe informacje o biblioterapii Definicje Rodzaje biblioterapii Mechanizmy skuteczności biblioterapii Ogólne zasady postępowania biblioterapeutycznego
2. Biblioterapia wychowawcza Znaczenie biblioterapii dla rozwoju dziecka Zasady prowadzenia biblioterapii dziecięcej Dobór literatury Rozwój psychofizyczny dziecka a jego potrzeby biblioterapeutyczne Cele grupowych zajęć biblioterapeutycznych
3. Biblioterapia w szkole Wykorzystanie gotowych scenariuszy Tworzenie własnych scenariuszy
Uczestnicy szkolenia mają dostęp do stale rozwijanej bazy scenariuszy biblioterapeutycznych składającej się z najlepszych prac zaliczeniowych. Osoby, których prace zostają włączone do bazy, otrzymują dodatkowe zaświadczenie o współtworzeniu materiałów dydaktycznych oraz bezpłatny roczny dostęp do kursu.
Adresaci:wychowawcy klas, psychologowie, pedagodzy, bibliotekarze, nauczyciele gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, nauczyciele klas I-III, nauczyciele przedszkola
Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:12
Forma zaliczenia:scenariusz zajęć biblioterapeutycznych
Cena kursu internetowego:99 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:2 dni robocze od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu.
Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej)
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?Podobło mi się to, że mogła ten kurs realizować w czasie dla mnie dogodnym i bez wychodzenia z domu.
Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.
Po raz pierwszy korzystam z metody e-learningowej, jestem zachwycona formą przekazu wiadomości, materiałami do nauki, o elastycznym czasie uczestnictwa w kursie nie wspominam, bo to oczywiste. Kurs na 5+. Dla mnie rewelacja! Zobacz więcej opinii ›