0 zł
Zarejestruj się
Zapomniane hasło lub login?
IKN: Pomoc

Wskazówki techniczne i organizacyjne, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Jesteś tutaj

Pomoc : Najczęściej zadawane pytania

Jak można odzyskać zapomniany login i hasło? Jak zmienić hasło?

Należy wpisać swój adres e-mail w odpowiednim polu formularza. Po zatwierdzeniu formularza system wysyła wiadomość z linkiem, w który należy kliknąć, aby otrzymać kolejną wiadomość zawierającą login i nowe, wygenerowane losowo hasło. Hasło można (i należy) zmienić na własne w następujący sposób:
- zalogować się otrzymanym hasłem,
- wejść w menu "Profil użytkownika" widoczne w zielonej ramce z lewej strony ekranu,
- wybrać pierwszą z lewej zakładkę ("Profil") pod imieniem i nazwiskiem,
- kliknąć szary przycisk "zmień hasło" pod ramką z danymi profilu,
- wpisać hasła i zatwierdzić.


Czy po zapłacie za kurs otrzymam fakturę?

W razie potrzeby otrzymania faktury prosimy o umieszczenie danych w odpowiednich polach formularza zamówienia. Fakturę wyślemy pocztą w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania płatności. Informacje i instrukcje dotyczące faktur pojawiają się na ekranie w trakcie zamawiania.

Za moje szkolenia zapłaci pracodawca. W tym celu potrzebna jest faktura, na podstawie której księgowość wykona przelew. Czy jest taka możliwość?

Tak. Prosimy w takiej sytuacji o wybór opcji "płaci pracodawca" spośród dostępnych w procesie zamawiania. Niezbędne informacje i instrukcje pojawiają się na ekranie. Na podstawie zamówienia wystawiana jest faktura z 7-dniowym terminem płatności. Wysyłamy ją na adres pracodawcy listem priorytetowym.

Jakie umiejętności są wymagane od uczestników szkoleń internetowych?

Podstawowe umiejętności posługiwania się technologią informacyjną, czyli:

- przeglądanie stron www,
- korzystanie z poczty elektronicznej,
- przygotowywanie dokumentów w edytorze tekstu,
- obsługa programu do odczytywania plików pdf (np. Adobe Reader)
- skanowanie dokumentów (w przypadku nielicznych szkoleń).

W razie jakichkolwiek trudności technicznych instruktorzy kursów służą wyjaśnieniami i pomocą. Można również kontaktować się naszym biurem.

Czy po ukończeniu szkolenia internetowego otrzymam zaświadczenie?

Tak. Otrzymują Państwo pocztą dwa zaświadczenia:

- o ukończeniu szkolenia doskonalącego dla nauczycieli,
- o doskonaleniu umiejętności wykorzystywania technologii komunikacyjnej i informacyjnej w pracy nauczyciela (tylko uczestnicy szkoleń internetowych).

Przykładowe zaświadczenia można zobaczyć tutaj.

Zaświadczenia wysyłane są pocztą do kilku dni od wystawienia oceny przez osobę prowadzącą kurs (zwykle w ciągu 1-2 dni roboczych). Warunkiem otrzymania jest złożenie w terminie zadań zaliczeniowych i uzyskanie ich pozytywnej oceny.

Jakie mają Państwo uprawnienia do prowadzenia szkoleń dla nauczycieli?

Jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli działającą od 2007 r. na podstawie wpisu nr 7/07 do rejestru Małopolskiego Kuratora Oświaty. Nasza placówka nosi nazwę Instytut Kształcenia Nauczycieli Progres, a serwis Internetowe Kursy dla Nauczycieli jest jej integralną częścią. Podlegamy nadzorowi pedagogicznemu Kuratora.

Czy zaświadczenia z kursów internetowych "liczą się" do awansu?

Tak, kształcenie na odległość jest formą dokształcania i doskonalenia zawodowego równoprawną z tradycyjnymi. Zasady prowadzenia kształcenia na odległość reguluje w Polsce Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2006 r. nr 31 poz. 216). Warto także wiedzieć, iż upowszechnienie korzystania ze szkoleń e-learningowych jest jednym z zadań strategicznych dla rozwoju Polski przewidzianych przez Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia na lata 2007-2013.

Chciałabym zapisać się na trzy kursy jednocześnie. Czy na wykonanie prac ze wszystkich kursów mam tylko dwa miesiące?

Nie, czasu jest znacznie więcej, ponieważ dwumiesięczny termin dotyczy zapisu na jedno szkolenie. Jeśli zapisuje się Pani na kilka szkoleń jednocześnie (dokonując zamówienia w jednym formularzu), czas na ich realizację jest wydłużony i równa się wielokrotności ich liczby przez 2 miesiące - w tym wypadku 6 miesięcy. Zadania z poszczególnych kursów można w tym okresie przesyłać w dowolnej kolejności i czasie.

Wpłaciłem pieniądze na poczcie tydzień temu. Dlaczego nie otrzymałem jeszcze e-maila z informacją o dostępie do materiałów?

Szkolenia udostępniamy w momencie otrzymania przez nas wpłaty. Od dokonania przez Państwa wpłaty w banku do zaksięgowania jej przez nasz bank upływa przeciętnie jeden dzień, a okres ten wydłuża się, jeśli po drodze nastąpiły dni wolne od pracy. Poczta Polska natomiast przekazuje pieniądze znacznie wolniej - zazwyczaj w ciągu 2-5 dni roboczych, a nierzadko po dłuższym czasie.

W jaki sposób mogę skontaktować się z osobą prowadzącą? O co mogę ją zapytać?

W części organizacyjnej każdego szkolenia prowadzący podaje swój adres e-mail. Można wysyłać do niego wiadomości związane z tematem szkolenia (uwagi, pytania, prośby o dodatkowe wyjaśnienia pewnych kwestii, podanie dodatkowych lektur, poradę w konkretnej sprawie - np. o sposób postępowania z uczniem) przez cały czas trwania kursu. Prowadzący odpowie na każdą wiadomość najszybciej, jak będzie to możliwe.

Jak przesłać zadanie z platformy e-learningowej?

Aby przesłać pracę, należy kliknąć link "zadanie" widoczny w materiałach szkoleniowych i postępować zgodnie z instrukcjami: wyszukać na dysku plik z zadaniem i nacisnąć "prześlij". Przesyłanie zadań można przećwiczyć, zapisując się na bezpłatny kurs treningowy (nr kat. 0.0)

W jaki sposób otrzymam ocenę zadań?

Po wystawieniu oceny przez prowadzącego system wysyła do uczestnika e-mail z informacją, w której podany jest link do informacji zwrotnej. Można ją także przeczytać po zalogowaniu się na kurs i wybraniu opcji "Oceny" z bocznego menu.

Czy ocena wykazywana jest na zaświadczeniu?

Nie.

Jak długo mam dostęp do szkolenia internetowego?

61 dni od dnia wygenerowania przez system e-maila z informacją o przyznaniu dostępu do kursu. Jeśli został on wysłany np. 20 stycznia, na kurs można zalogować się do 19 marca włącznie. Po tym terminie system automatycznie zablokuje możliwość wejścia do kursu.

Jak można przywrócić dostęp do kursu?

Jest to możliwe w dwóch sytuacjach:
1) uczestnik przesłał zadanie w terminie, lecz ważność kursu wygasła przed wystawieniem oceny - prowadzący przywraca wówczas bez opłat dostęp na czas 7 dni od daty wystawienia oceny lub odpowiednio dłuższy (maksymalnie 31 dni), jeśli konieczna jest poprawa pracy;

2) uczestnik nie przesłał zadania/ nie rozwiązał testu przed wygaśnięciem rejestracji - należy wówczas wykupić opcję przedłużenia, dostępną w zakładce Moje konto po zalogowaniu. Koszt prolongaty wynosi 25 zł za każde 61 dni od daty wygaśnięcia rejestracji.


Nie mam stałego łącza do internetu. Czy mogę korzystać ze szkoleń internetowych?

Tak. Nasze szkolenia skonstruowane są w sposób umożliwiający dostęp do ich treści bez konieczności długotrwałej pracy w sieci. Materiały dydaktyczne przygotowane są w postaci plików, które łatwo można pobrać i wydrukować lub zapisać na dysku swojego komputera. Również zadania zaliczeniowe przygotowują Państwo w formie plików - wystarczy krótkie połączenie z internetem, aby przesłać je na serwer. Całość komunikacji z osobą prowadzącą odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Aby zrealizować szkolenie internetowe wystarczy okazjonalny dostęp do sieci w pracy lub kafejce internetowej.

Czy wystarczy zakupić szkolenie, aby uzyskać zaświadczenie?

Nie. W ramach każdego szkolenia zdalnego należy wykonać pracę , która potwierdza opanowanie treści materiałów dydaktycznych, lub/i rozwiązać test wiadomości. Celem zadań jest zmotywowanie uczestników do przećwiczenia opisywanych w treści kursu umiejętności praktycznych. Przedmiot pracy stanowi zazwyczaj sporządzenie konspektu lekcji, scenariusza zajęć psychoedukacyjnych, ulotki informacyjnej dla uczniów/rodziców, diagnozy pedagogicznej - są to materiały, które przydadzą się Państwu w codziennej pracy oraz w dokumentacji awansu. Nie wymagamy pisania długich rozpraw teoretycznych, lecz tworzenia praktycznych rozwiązań na bazie wiedzy przekazywanej podczas szkolenia. Podczas realizacji pracy mogą Państwo bez ograniczeń kontaktować się z prowadzącymi prosząc ich o radę, zaopiniowanie pomysłu, wskazanie dodatkowej literatury itp. Prowadzący (specjaliści w danej dziedzinie) oceniają prace i komentują ich mocne i słabsze strony, w razie konieczności wskazując, jak poprawić błędy lub uzupełnić braki. Jeśli praca nie uzyska pozytywnej oceny, można ją poprawiać do skutku bez dodatkowych opłat.


Jak można zdobywać punkty rabatowe?

Obecnie punkty przyznawane są w ramach promocji "Poleć nas znajomym" .

Jak działają punkty rabatowe?

Każdy punkt ma wartość 1 zł. Punkty są zapisywane na koncie użytkownika na czas określony w regulaminie każdej promocji; kolejno dodawane punkty sumują się. Liczbę posiadanych punktów i termin ich ważności można sprawdzić po zalogowaniu się do serwisu.

Podczas dokonywania zakupów suma wszystkich punktów użytkownika jest automatycznie umieszczana w koszyku jako pozycja "Rabat" i odejmowana od ceny zamówienia. Uwaga: w trakcie zakupu należy wykorzystać całą pulę posiadanych punktów, nie ma możliwości pozostawienia części na później. Jednak gdy wartość punktów przewyższa cenę katalogową szkoleń w koszyku, różnica pozostaje na koncie (np. gdy osoba posiadająca 50 punktów rabatowych kupuje szkolenie za 44 zł, ma 6 punktów do wykorzystania w przyszłości).

Pomiń Pomoc
Po raz pierwszy korzystam z metody e-learningowej, jestem zachwycona formą przekazu wiadomości, materiałami do nauki, o elastycznym czasie uczestnictwa w kursie nie wspominam, bo to oczywiste. Kurs na 5+. Dla mnie rewelacja! Zobacz więcej opinii ›
Pomiń KATALOG SZKOLEŃ