IV.8 Bajkoterapia w pracy nauczyciela i pedagoga - podstawy teoretyczne (e-learning) Podsumowanie: Rola bajki w łagodzeniu problemów psychologicznych dzieci. Zasady stosowania bajkoterapii w przedszkolu i szkole.
Problematyka: Wariant cieszącego się od lat dużą popularnością szkolenia IV.7 przeznaczony dla osób, które chcą zdobyć teoretyczną wiedzę o zastosowaniu bajki w oddziaływaniach profilaktycznych i terapeutycznych, nie planują jednak obecnie tworzyć własnych tekstów oraz planów pomocy dziecku (zaliczenie opiera się wyłącznie na teście wiadomości). Materiały dydaktyczne są tożsame z podręcznikiem do szkolenia IV.7, z pominięciem bazy bajek terapeutycznych tworzonych przez uczestników.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- - znali podstawy teoretyczne biblioterapii i bajkoterapii oraz ich rolę w profilaktyce i leczeniu zaburzeń zachowania i emocji związanych z lękiem,
- - znali zasady konstruowania bajek relaksacyjnych, psychoedukacyjnych i psychoterapeutycznych oraz rozumieli mechanizmy ich oddziaływania na psychikę dziecka,
- - znali mechanizmy psychologiczne odpowiadające za powstawanie lęków,
- - znali typologię i objawy zaburzeń lękowych występujących w dzieciństwie,
- - rozumieli różnicę między lękiem normatywnym w rozwoju a patologicznym,
- - potrafili analizować zachowanie swoje i innych osób w kontekście potencjalnego wzbudzania lęku u dzieci.
Adresaci:wychowawcy klas, psychologowie, pedagodzy, bibliotekarze, nauczyciele szkoły podstawowej, nauczyciele przedszkola Liczba godzin szkolenia tradycyjnego, jakiej odpowiada kurs:8 Forma zaliczenia:test wiadomości Cena kursu internetowego:59 zł
Najkrótszy możliwy termin ukończenia:1 dzień roboczy od wpłynięcia opłaty za kurs do uzyskania oceny pracy zaliczeniowej i wystawienia zaświadczenia. Więcej informacji o czasie trwania kursu. Prowadzący: mgr Magdalena Pitala-Jasek - psycholog z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, specjalizuje się w diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i psychologii edukacji oraz doradztwie edukacyjnym i wychowawczym dla rodziców i nauczycieli (m.in. w ramach prowadzonej od 2007 r. niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej) SPIS TREŚCI Część I: Podstawowe informacje o biblioterapii
- Na czym polega biblioterapia?
- Rodzaje biblioterapii
- Mechanizmy oddziaływania biblioterapii
- Ogólne zasady postępowania biblioterapeutycznego
- Biblioterapia i bajkoterapia w szkole - kiedy stosować którą?
Część II: Mechanizmy powstawania i podtrzymywania lęku
- Strach a lęk
- Warunkowanie klasyczne
- Uczenie się przez obserwację i nabywanie wiedzy
- Lęk oparty na przekonaniach co do własnej osoby
- Warunkowanie instrumentalne
- Biologiczne podłoże gotowości do reagowania lękiem
Część III: Lęk u dzieci
- Lęki w przebiegu normalnego rozwoju
- Zaburzenie lękowe uogólnione
- Lęk przed separacją
- Fobie
- Lęk społeczny
- Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
- Rola przedszkola i szkoły w zapobieganiu lękom u dzieci - wskazówki
Część IV: Bajkoterapia a psychoterapia lęku
- Systematyczna desensytyzacja
- Uczenie się przez obserwację (modelowanie) i nabywanie wiedzy
Część V: Metodyka bajkoterapii
- Bajka relaksacyjna
- Bajka psychoedukacyjna
- Bajka psychoterapeutyczna
Aneks: przykładowe bajki terapeutyczne oraz analizy przypadków dzieci z dopasowanymi do ich potrzeb zestawami bajek
Opinie:Co najbardziej podobało się uczestnikom?przejrzysty wywód, dużo ciekawych wiadomości Opinie pochodzą z ankiet wypełnianych po zakończeniu szkolenia.ZAMAWIAM | Średnia ocena kursu: 9.10/10
automatycznie wyliczana z anonimowych ankiet wypełnianych przez uczestników szkolenia
Cena: 59 zł
w tym m.in. 2 miesiące dostepu, nielimitowane konsultacje z prowadzącym oraz wysyłka pocztą zaświadczenia o ukończeniu
Pomiń KATALOG SZKOLEŃPo raz pierwszy korzystam z metody e-learningowej, jestem zachwycona formą przekazu wiadomości, materiałami do nauki, o elastycznym czasie uczestnictwa w kursie nie wspominam, bo to oczywiste. Kurs na 5+. Dla mnie rewelacja!
Zobacz więcej opinii ›
|